De Chinese muur

Vanochtend ging de wekker best vroeg om 6.00 uur. Even gauw ontbijten op de kamer, zodat we om 7.00 uur klaar stonden voor onze taxichauffeur Joey. Joey is bleek een hele goede Engelse sprekende gids te zijn, die ons Chinees leert en wij hem nog meer Nederlands. We hebben in de bus in Engels, Chinees en Nederlands de 1e 10 getallen geleerd. Joey vertelde dat Beijing ongeveer150 km breed is en dat er ruim 20 miljoen mensen wonen.
Na ruim een uur rijden kwamen bij de Chinese muur aan en gingen gelijk in de kabelbaan. Het weer was prachtig dus hadden we schitterend uitzicht over de bergen en de muur. De muur is gebouwd onder de Mingdynastie en heeft ruim 300 jaar geduurd voordat deze klaar was. Elke familie in Beijing moest een sterke man aanleveren om de Muur te bouwen. We hebben aardig wat kilometers op de Muur gelopen met hele mooie vergezichten. ondertussen worden wij als buitenlanders behoorlijk vaak gefotografeerd, want voor Chinese mensen is het heel bijzonder dat zij buitenlandse mensen zien. Er zijn op de ChineesMuur ook heel veel Chinezen want in de Chinese cultuur ben je een held als op de Muur bent geweest.De terugweg verliep via een rodelbaan, die niet heel hard ging maar wel erg leuk was.
Daarna bracht Joey ons naar een restaurant waar we de heerlijkste sappen hebben gedronken waaronder grapefruit sap met honing, mangosap. Zalig hè. Als eten kregen we dumplings (deeghapjes) met vlees en groente, miniloempias en Chinese pannenkoeken. Het was weer smullen. Vervolgens bracht Joey ons naar een shoppingmall waar we heerlijk weer wat gedronken hebben en gewinkeld hebben. Zo leuk om alles te bekijken, hier kun je bijv een powerbank huren en ergens anders weer afgeven. Ook wordt hier heel via Alipay betaald. Daarna verder de stad ingelopen om naar hotel Chinese million te gaan waar we onze gids Eric van 10 jaar geleden weer te ontmoeten. Hij had ons uitgenodigd om bij hem in hotel te komen eten.
Dit was heel gezellig . Eric vond het heel leuk om Zian, Yong en Kasper zo groot te zien geworden. We hebben heerlijk zitten kletsen en ondertussen kwam er weer geweldig eten langs waaronder kippenpootjes vlees van de barbecue, een schaal met garnalen, mosselen en inktvis., champignons, aubergine.

Na het eten hebben we taxi besteld ( wat veel makkelijker en goedkoper gaat dan in Nederland) en die heeft ons keurig bij het hotel afgezet. Nog even wat relaxen op de kamer en toen was deze dag al weer om.

6 gedachten over “De Chinese muur

• 1 mei 2024 om 17:21
    Permalink

Wow wat een gave foto’s. En wat een avontuur! Geniet er van met elkaar

• 1 mei 2024 om 17:32
    Permalink

Geweldig om dit alles dit lezen en te zien

• 1 mei 2024 om 18:45
    Permalink

Mooie eerste foto’s en de reeds opgedane ervaringen. Go go China

• 1 mei 2024 om 21:50
    Permalink

Prachtige foto’s. Heerlijk genieten van alles.
    Groetjes,
    Astrid

• 2 mei 2024 om 13:03
    Permalink

Jullie halen er wel alles uit wat erin zit !
    Plekken bezoeken van de vorige reis moet ook bijzonder zijn, nu Zian 10 jaar ouder is ! Voor hem zeker ook een avontuur om nooit te vergeten!
    En mmmm… een LEGOwinkel. !! Ik weet wel iemand die daar ook heel dol op is !

• 5 mei 2024 om 08:45
    Permalink

Wat een mooie sfeerfoto’s….via de foto’s en het verhaal er bij kunnen we ook genieten en meereizen met jullie bijzondere reis….dankjewel!