Huaguo gebergte

Nadat we heerlijk uit hadden geslapen, gingen we uitgebreid ontbijten. Het was heel druk in de ontbijtzaal, maar wat was er een keuze aan gerechten. Diverse soorten croissants, pannenkoeken, wafels, heel veel Chinese gerechten, yoghurt en nog veel meer. Kortom te kust en keur. Na afloop zijn we naar de 41e verdieping gegaan. Wat een uitzicht heb je daar over deze grote stad.
Daarna even lekker relaxen op de kamer. Vervolgens hebben we een taxi genomen naar het Huaguo gebergte. Deze taxirit was heel anders dan de vorige keren. Deze man scheurde en toeterde zich een weg door het verkeer. Gelukkig kwamen we veilig aan. Bij binnenkomst herkende we deze plaats van 10 jaar geleden. We hebben er toen alleen een bijzondere steen gekocht. Huaguoshan is de hoogste berg in Jiangsu provincie. Bekend als Sun Wukong’s (apenkoning) geboortehuis . Nu gingen we echt deze apenrots verkennen. Bij het kaartjes kopen werden we keurig geholpen door Chinees Engels sprekende mevrouw. Je moest eerst een kaartje kopen voor de toegang en vervolgens bij een ander loket een kaartje voor de bus. Er waren hier enorm veel Chinese toeristen, het leek wel de Efteling. We gingen met een klein busje omhoog naar het hoogste punt via allerlei haarspeldbochten. Het uitzicht was echt spectaculair. Boven op de berg kon je een kleine wandeling maken, met diverse uitkijkpunten. Ook kon je hier een gelukskaartje ophangen aan een boom, wat Zian dan ook gedaan heeft. Tevens is Zian op de foto geweest met Chinese krijgers. Wat Zian gelijk opviel is dat hij niet de kleinste hier is. Dat vindt hij eigenlijk wel fijn. Daarna moesten we weer een kaartje kopen om met de bus naar beneden te gaan. Beneden aangekomen ging het helaas regenen, maar dat kon de pret niet drukken. Zian wilde graag een regenpak hebben en die werden overal aangeboden. Even een kleine snack gegeten. Een stokje met geroosterd lamsvlees. Ook hier werden we weer getrakteerd op wat extra’s ivm Zian zijn adoptie.
Nadat we alle souvenierswinkels hadden bekeken, hebben we een taxi besteld, dat viel niet mee in de regen. Ook deze chauffeur was een echte Chinees, hij rochelde heel wat af in de taxi en spuugde het daarna lekker op straat. Zian was lekker moe en bij thuiskomst in het hotel lekker in bad gegaan. Lekker in hele grote ronde kuip.
Toen op zoek naar een restaurant. Zian had een leuk restaurant gezien waar we hotpot konden eten. Dit is Chinese fondue.
Met onze vertaalapp kwamen we heel eind, maar toen de hotpot op tafel kwam, bleken er kikkers in te zitten en lagen er rauwe en gebakken kikkers op tafel. Deze hebben we maar gauw laten verwijderen. Gelukkig was er ook heel veel andere soorten, vlees, vis en groenten te zijn en dit kon ook allemaal in de hotpot. Het eten was verder wel redelijk smaakvol. Wat hier ook op viel, is dat er nog in sommige restaurants nog gerookt mag worden. Na deze bijzondere ervaring zijn we naar de hotelkamer gegaan om gelijk in slaap te vallen.

3 gedachten over “Huaguo gebergte

• 5 mei 2024 om 11:08
    Permalink

Wat een verhaal weer ; een dolle taxirit , kikkers op de fondue , Zian die ontdekt dat hij daar niet de kleinste is en ..een gelukskaartje in de boom hangt !
    En er is is pas 1week om !….
    Je

• 5 mei 2024 om 15:17
    Permalink

Mooie verhalen en foto’s, kortom jullie zijn aan het genieten!

• 10 mei 2024 om 11:40
    Permalink

Inderdaad wat een mooie en avontuurlijke verhalen!
    Fijn dat we dat met jullie mogen mee beleven….