Op pad met Denise.

Vandaag gingen we onze gids (Denise) van 10 jaar geleden ontmoeten. Ze was keurig op tijd in de lobby van het hotel. Ze was heel blij om Zian en ons te zien. Voor Zian had zij een pluchen draak meegenomen en nog een moederdag cadeau voor zondag. Zij stelde voor om de stad in te gaan. Zian mocht dan achter op haar elektrische scooter en wij mochten gaan lopen. Onderweg kwamen we een verkoopster tegen van bloemen armbandjes. Natuurlijk moesten we die kopen. Denise bracht ons naar een oud gedeelte van Nanjing. Dit was een hele leuke wijk met mooie winkels. We hebben ons behoorlijk uitgeleefd met het kopen van kleine cadeautjes. Zian heeft bijv een hele mooie rode zijden sjaal gekocht en een kalligrafie met zijn naam erop. Na deze mooie rondleiding, stelde Denise voor dat wij vanavond bij haar avondschool kwamen kijken en daarna met haar hapje te gaan eten. Denise ging eerst aan het werk. Wij hebben nog lekker rondgelopen in deze wijk, lekker een soort broodje kebab gegeten. Zian heeft nog een mooi kettinkje voor zichzelf gekocht. Tijdens de wandeling sprak een fruitverkoper Zian in het Chinees aan, Zian laat dan een kaartje zien waarop staat dat hij geadopteerd is en geen Chinees praat. Als dank kregen we 2 stuks fruit in onze handen. Vervolgens wilde Zian nog een boottocht doen in Nanjing. Dat hebben we natuurlijk gedaan. Dit was een prachtig tocht. Langs de kant stonden nog diverse versieringen van Chinees Nieuwjaar.
Na dit alles waren we behoorlijk moe omdat het vandaag ook erg warm was. We zijn toen naar de hotelkamer gegaan om uit te rusten. Rond zes uur hebben we de taxi besteld en die bracht ons door het drukke verkeer bij de school van Denise. Bij binnenkomst kwamen alle kinderen bij ons kijken. Ze waren erg nieuwsgierig wat wij kwamen doen. We hebben heel veel cadeautjes gekregen van de directeur. Er was een jongen die Max heette, dat was een hele aardige jongen. Hij was heel erg slim. Hij had Rubiks cube die hij helemaal zelf kon oplossen. Hij heeft dit aan Zian geleerd. Hij heeft ons ook Chinees leren tellen van 1 tot 10. Zian heeft hem leren tellen in het Nederlands. Max bood Zian zijn Rubiks cube aan maar dat hoefde Zian niet want hij had er zelf een. Al deze kinderen wilde proberen hun Engels te oefenen. Het was een heel gezellig bezoek. Natuurlijk moest er na dit bezoek weer gegeten worden. Denise bracht ons naar een lokaal restaurant waar we heerlijk hebben gegeten. We zijn samen met Denise in de taxi terug gegaan naar het hotel. Deze mooie dag was weer voorbij.

Zelfde plaats Selfie als 10 jaar geleden.

2 gedachten over “Op pad met Denise.

• 11 mei 2024 om 05:55
    Permalink

Wat beleven jullie veel. Mooi om te lezen en de foto’s ook weer prachtig. Deze reis zal jullie eeuwig bij blijven.
    Geniet met elkaar!

Beantwoorden
  • 11 mei 2024 om 13:58
    Permalink

Heerlijk om het verhaal weer te lezen! Schone was , wat een service .
    Leuke meid , die Denise. Het moet voor haar toch ook heel bijzonder zijn !
    En…Zo’n scooter lijkt Zian wel wat!